عکس نوشته ا طلبه بشویم یا دانشجو؟

این سؤال درست نیست که بپرسیم طلبه بشویم یا دانشجو؟ شما باید برای زندگی شغلی خودتان تحصیل علم بکنید، حالا اول ببینید چه شغلی می‎خواهید داشته باشید؟
کد خبر: 13216

عکس نوشته ا طلبه بشویم یا دانشجو؟

این سؤال درست نیست که بپرسیم طلبه بشویم یا دانشجو؟ شما باید برای زندگی شغلی خودتان تحصیل علم بکنید، حالا اول ببینید چه شغلی می‎خواهید داشته باشید؟ متناسب با همان شغل باید به فکر انتخاب رشته درسی باشید؛ این رشتۀ درسی در حوزه باشد یا در دانشگاه.
طلبه بشویم یا دانشجو سؤال دقیقی نیست. دقیق تر آن است که از خود بپرسیم می‎خواهیم به روح انسان‌ها خدمت کنیم یا به جسم انسان؟ اگر می‌خواهیم شغلمان مرتبط با جسم و فضای مادی حیات انسان باشد باید برویم مهندس یا پزشک بشویم که درجای خود خیلی هم ارزشمند است. اگر کسی می‌خواهد به روح و روان انسان‌ها کمک کند باید به رشته های علوم انسانی و یا حوزه برود. در نهایت کسی باید طلبه بشود که تعالی روح انسان‎ها خیلی برایش مهم باشد، احساس درد کند وقتی فاصلۀ انسان‌ها را خدا را می‌بیند و یا اگر کسی می‌خواهد به کمک دین دنیای انسان‌ها را نجات بدهد باید طلبه بشود. چون طلبگی فقط اختصاص به تنظیم رابطۀ انسان با خدا ندارد. اینطور نیست که طلبگی ربطی به دنیای مردم نداشته باشد ولی دنیای مردم را از طریق ذهن و اندیشه و تمایلات آن‌ها آباد می‌کند نه از طریق مهندسی و پزشکی.

 

علیرضا پناهیان _ 92/06/17


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.